lördag 3 december 2022

Cats

 

Mamma, jag och Stefan är alla tre förtjusta i musikaler så det var ju rätt självklart att boka in att åka till Malmö och se "West End"-uppsättningen av Cats på Malmö Arena när tillfället gavs.

Mamma kom med tåget till oss dagen innan för säkerhets skull och blev naturligtvis två timmar försenad pg av tågstrul. Men väl på plats åt vi thaimat och hade en skön fredagskväll tillsammans.

På lördagen tog vi bilen in till Hässleholm (med ett oroväckande halvtomt däck) och sedan tåget till Hyllie där vi bokat bord på Jensens. 



De levererade över min förväntan, faktiskt något av det bättre jag ätit ute i år. Jag åt en klassisk burgare, vilket inte låter så exotiskt, men hamburgaren var rykande varm och briochebullen nybakad och fluffig. Mamma och Stefan var också mycket nöjda med sina val och jag och Stefan tryckte även ner varsin efterrätt. Han åt chokladkaka och jag moffade i mig varma äppelbitar med salt karamell och mjukglass. 




Väl på arenan sedan så tog vi en dyr öl innan föreställningen. 

Vi satt på rad tre mitt framför scenen så man kan sannerligen inte klaga på platserna.




Scenen var riktigt coolt byggd och så fort de drog igång var man fast, det var en mycket bra show från start till mål. När man sitter så nära ser man extra mycket hur oerhört duktiga de är och det är så fascinerande att se så många dansa och skutta över en rätt liten scen - utan att dunsa in i varandra. Dessutom sjunger de fantastiskt på det! De var även ute bland publiken en hel del, jag fick klara "Cirque du Soleil"-vibbar. Inte minst av alla coola scenarion uppe på scen!

Kort innan pausen fick de tyvärr avbryta föreställningen lite för att en äldre dam behövde läkarvård, men det hela skötes galant av alla inblandade och det tog inte lång tid innan det var igång igen. 

Avslutningen där Gunilla Backman som spelade Grizabella sjöng Memory var något i hästväg, som Stefan sade så kändes det som hela arenan vibrerade när hon tog i och jag bara rös och kände hur tårarna vällde fram. Fantastiskt!

Grejen med musikaler är att de ska upplevas live för att man riktigt ska greppa hur bra de är och Cats är inget undantag där. Dilemmat är bara att man vill ha mer! 

Efter föreställningen tog vi tåget in till centrum och checkade in på Elite Hotel Savoy och sedan satte vi oss på Bishops Arms och åt middag + drack öl och hade det gemytligt. Just Bishops Arms är åter igen i en svacka om jag nu ska vara grinig, men vem orkar bry sig om sådant när man sett en fantastisk föreställning? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar