söndag 28 maj 2023

Svansjön

 


Något som vi inte varit på innan i livet är balett, så vi tyckte vi kunde ge det en chans när vi såg att klassiska Svansjön skulle sättas upp på Malmö Live.

Vi tog tåget ner och passade på att äta god pizza på Noi Pizzeria i Saluhallen, sedan tog vi även en liten fika på Cafe Godsmagasinet.






Därefter gick vi till Malmö live och väntade in att bli insläppta i Konsertsalen. 


Baletten höll på i cirka 2 timmar och 20 min inklusive paus och det var intressant att se. I denna uppsättningen spelades Odette och Odile av två olika dansöser, jag gissar att det helt enkelt är för krävande på deras nivå. Jag kan dock verkligen inte mycket om balett i sig, så det var mest kul att se + att man verkligen fascineras av hur de kan stå och hoppa på tårna på det sättet de gör + alla piruetter som får en att bli yr i mössan. 

Musiken till Svansjön känner man ju väl igen också, tyvärr var den förinspelad. Ska jag gissa var det kanske inte den mest extravaganta versionen vi fick se, men för oss var det gott nog. Jag tror kanske inte vi kastar oss efter nya biljetter inom en snar framtid, men roligt att ha fått uppleva det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar