fredag 8 april 2022

Page + support Anna Öberg & Härsk

Äntligen!

Konsertdags för första gången på över två år och ingen dussinmusik heller, utan fabulösa Page med ikonen Anna Öberg som support! Yihaa!

Vi tog tåget till Helsingborg och började med att jag köpte en mobilladdare som den mobiljunkie jag är (+ att jag ville komma hem nästa dag) och sedan besöka trevliga Roadhouze Records som vi handlat mycket av på Tradera innan. Så även nu!

Därefter checkade vi in på Radisson Blu, trevligt hotell, trevlig personal och trevligt rum högst upp!

Innan konserten passade vi  sedan på att äta ungerskt på Den glada Änkan. Gulaschsoppa till förrätt, Schnitzlar i mängder till huvudrätt och vi lyckades även pressa ner efterrätt (hemgjord körsbärsglass + valnötsfyllda pannkakor). Gott och matigt alltsammans!



Därefter gick vi till Charles Dickens Bar och Pub och satte oss och drack öl och inväntade banden. Kul att se allt folk och det var trevligt och gemytligt hela kvällen. En eloge att det fanns gott om rum vid sidan av scenen och barpersonalen jobbade som små jehun! 

Anna Öberg och Härsk inledde sedan kvällen och vi hade "tjuvkikat" på Youtube på en tidigare spelning så vi hade en god idé om vad vi kunde vänta oss - vilket inte gjorde det ett dugg sämre. Mycket bra och kul att se att alla var där minst lika mycket för hennes skull!

Sedan var det dags för Page, lustigt nog ett band jag inte sett innan - men så spelar de inte i parti och minut heller visserligen. Jag har sett Eddie Bengtsson i andra konstellationer VÄLDIGT många gånger dock. De är lika bra som jag förväntat mig (om inte bättre), musiken är klanderfri och man blir extra glad och studsig, förutom till starka "Blöder du", som är en av de mörkare låtar jag hört på senare år och som jag uppskattar mycket.







När båda handlar öl efter toabesök

Jag var faktiskt lite orolig att åren med pandemi, övervikten och ovanan skulle göra att jag inte skulle  orka stå upp och gunga med hela tiden, men det var ju bara trams! Bra musik är bra musik är bra musik - och det skadar inte med mindre spelningar där man kan smita ett kort tag till toa eller bar utan att missa något. 


SET LIST ANNA ÖBERG:

  1. Jag såg dig på en lördag
  2. I morgon
  3. Provocerande
  4. Tystnaden
  5. Se mig
  6. Bråk
  7. Idiot
  8. 5 minuter


SET LIST PAGE:

  1. Krasch
  2. Okänd man
  3. Aska
  4. Under Mitt Skin
  5. Start
  6. Blöder du
  7. Panik
  8. Vi Kommer Tillbaka
  9. Som ett skal
  10. Jag tror det
  11. Min drog (Liquido cover)
  12. Kom så andas vi
  13. Alla som väntar
  14. Lägger av

    Encore:
  15. Sover
  16. Tiden går
  17. Jag väntar
  18. Förlåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar