fredag 24 maj 2024

Sarah Millican - Late Bloomer


Dags att se lite brittisk stand-up igen! Roliga Sarah Millican har jag sett diverse klipp av + att hon ofta är med i olika BBC-program och jag tycker hon är riktigt rolig, så jag har haft henne på bevakning inför nästa turné och högg till så fort ett Köpenhamnsdatum dök upp.

Vi tog oss ner till Köpenhamn så for Stefan hunnit göra sig klar efter jobbet och jag fått stopp på alla frågor från mitt eget jobb och vi hade flyt med tågen där förseningar för en gångs skull var på vår sida och gjorde att vi var nere strax efter fem, trots tågbyte i Malmö.


Vi checkade in på Mayfair och älgade sedan iväg de 2,5 kilometer det är till Falkoner allé där vi hade ett bord bokat på Halifax Burgers. Vi var framme tio minuter innan utsatt tid och åt två jättegoda burgare + drack varsin stor öl som satt som en smäck i värmen.





Därefter var det dags att ta sig in till Falkonersalen och vi sippade på varsitt glas cava innan vi satte oss i salen.



Evenemanget var slutsålt och vi hade bra platser, tyvärr hade jag en lång kvinna framför mig som skymde komikerna EXAKT och dessutom envisades med att inte sitta still så att jag hela tiden fick justera och sitta som en kratta. Efter pausen bytte jag plats med Stefan, men det gjorde även kvinnan och hennes man då platserna bredvid dem var tomma. Suck. 

Men utöver det var både Sarah och hennes sidekick Lou Conran riktigt roliga och bjöd på härlig underhållning med många skämt under bältet och som verkligen var riktade till kvinnor i min ålder (och vettiga män). 


Därefter hade vi först tänkt besöka ett craft beer ställe precis i närheten, men det var fullt och såg inte så intressant ut så vi tog metron in till centrum istället (fortfarande SÅ ovant att man kan göra det) och irrade runt ett tag utan att riktigt hitta ett ställe där vi ville spendera våra slantar. 

Till sist hamnade vi på lilla Mikkeller på Viktoriagade där vi inte varit på länge och där drack vi en riktigt god lager Iskold Classic och hade det lugnt och skönt tills de stängde. Därefter hann vi även med ett par öl på mysiga Dia'legd som hade öppet en timme till. Portern Porter's 7 seas  satt som en smäck. 






Vi avslutade sedan natten på hotellrummet med ett par Tuborg + musikvideos via Chromecast på TV:n. Riktigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar