fredag 1 november 2013

Jerry - The Farewell Show


För att säkerställa att mina föräldrar fick rumpan ur att se Jerry Williams nu när han befann sig 3 mil från deras hem beställde vi biljetter och bjöd med dem. Jag är väl inte Jerkas största fan, men han är en cool 70-åring som verkligen behållit sin stil genom alla år och det är värt all respekt. Dessutom är han i god form och när han river av "Working Class Hero" i starten ryser jag faktiskt lite. Det är riktigt bra.

Tyvärr innehåller showen även en hel del annat, tre nippertippor som skämtar loss och en del dansnummer på det och där tappar tyvärr showen mig en hel del, jag vill se och höra Jerry och inget annat. För min del hade man kunnat skala bort all pompa och ståt helt och låtit Jerry ensam köra sina mysiga anekdoter mellan låtarna.

Men på det stora hela fortsätter jag ha stor respekt för denne entertainer. Det finns bara en Jerry Williams. :)

När det gäller Telenor Arena är jag inte imponerad, 4 damtoaletter sammanlagt, vansinniga garderobsköer och fullkomlig förvirring utanför efter konserten. Jag är evinnerligt tacksam att vi bokat taxi i förväg och att han hade vänligheten att ringa och guida oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar