lördag 5 september 2015

Thomas Pettersson - Lund Comedy Festival

Jag råkade se en tävling på Skånetrafikens hemsida där man kunde vinna biljetter till Lund Comedy Festival och tänkte Varför inte? Och baske mig, jag vann två biljetter till Thomas Pettersson och två armband som gav gratis resa dit och hem. Så det blev en trevlig liten utflykt på lördagen till Lund. Vill man spotta komiker är festivalen perfekt, bara på vår korta tid där såg vi Per Andersson, Josefin Johansson och Måns Nilsson ute i vimlet.

Efter att ha softat ett par timmar på John Bull tog vi oss till stadshallen och fick toppenplatser. Kryddan Pettersson presenterade och det var även kul att se honom igen, som alla oss andra börjar han också bli gammal :) .

Väl på scen körde sedan Thomas i ett rasande tempo och utnyttjade sina femtio minuter till fullo. Många skämt om att tänka efter, optimister vs pessimister, män vs kvinnor, dialekter och inte minst ordet snippa, där han gav oss ett nytt ord från en malmöit som nog är ett av de värsta jag hört, på ett kul sätt. Eller vad sägs om geggaklyka?! Han avslutade med att kommentera sexleksaker i Teknikmagasinets katalog och det fullbordade det hela. 


Det var riktigt underhållande från start till slut och enda negativa är väl att tiden var lite kort, vi ville ha mer!

Tåget hem gick i tid och vi mellanlandade på Bishops Arms i Hässleholm innan vi väl var hemma och summerade en trevlig kväll framför youtube-klipp med Thomas genom åren.

Tack Skånetrafiken! (Inte ofta jag använder den frasen utan ironi...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar