lördag 21 februari 2015

Quidam - Cirque du Soleil


Åter igen har vi bevittnat en magisk föreställning av Cirque du Soleil, endast i konkurrens med sig själva vid det här laget. Quidam handlar om en liten flicka i ett fantasiland och är som vanligt vackert, fullt av intryck och händelser - och såklart vansinnigt duktiga artister.

Det är extra mycket publikmedverkan i den här föreställningen och clownerna gör verkligen sitt bästa att få igång publiken - och lyckas väl.

Det är även en hel del fokus på den mänskliga kroppen och vad som går att göra med den om man är fantastisk artist och jag häpnar över paret som på något sätt lyckas balansera på varandra utan minsta hjälpmedel. Det är magiskt och oerhört häftigt och mäktigt - samtidigt som det är oerhört vackert!


Mer lekfullt är det när en hel drös artister hoppar hopprep över hela scenen på ett sätt som får mig att undra hur tusan de inte hoppar in i varandra.


Åter igen är det hänförande, vackert och roligt och jag önskar bara att min egen kropp varit i lite bättre form för att njuta av showen, lite onödigt att vara sjuk just då. :) Men inte ens begynnande influensa kan hindra mig från att sucka över Cirque du Soleils magi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar