torsdag 25 juli 2013

Dumma mej 2 (Despicable me 2)

Om man gillade första filmen och i synnerhet alla minions så är denna uppföljare närmast ett måste. De går fullkomligt bananas i tvåan och jag hör till deras fans så jag skrattade emellanåt så att jag gurglade.

Naturligtvis är det en uppföljare och det betyder alltid att det blir aningens mer urvattnat, men jag måste säga att den överträffade mina förväntningar en hel del. Jag gillar den kvinnliga karaktären, döttrarna är sockersöta utan att vara läskiga och Gru är Gru.

Sedan är naturligtvis storyn lite banal, men det döljer man fint bakom alla gula gubbar som fullkomligt äger skärmen. Även ett stort plus för rösterna, Steve Carrells ”öststat”-dialekt är rolig utan att vara hånfull eller fånig, vilket jag gillar skarpt!

Tre gula och en halv lilahårig minion av fem möjliga. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar