onsdag 29 december 2010

Narnia - Kung Caspian och skeppet Gryningen

 
Som den fantasynörd jag är så är jag förstås förtjust i de två tidigare Narniafilmerna och jag tycker man har lyckats förmedla berättelserna bra. Nu när tredje delen är här så fortsätter man i samma goda form och vi hade även turen att se den i 3D, vilket inte var dumt alls.

Nytt för denna delen är att Lucy och Edmunds lillgamle, buttre kusin Eustace följer med till Narnia och den karaktären är verkligen en frisk fläkt på många sätt och vis. Jag tycker även väldigt mycket om att filmen kör på i ett högt tempo från ruta ett. Animeringarna är mycket vackra och jag tror det är en av de snyggaste drakar jag sett på duken!

Det enda jag kan gnälla lite på är att Eddie Izzard inte återvänder som röst till Reepicheep, istället är det Simon Pegg som gör den. Visserligen ingen dålig ersättare alls, men Izzard är alltid Izzard och Reepicheep har en ganska stor roll i filmen.

Ibland får jag lite kväljningar av CS Lewis religionsflirtar, men jag tycker filmerna döljer det ganska bra faktiskt.

Tre drakar och en mus med svärd ger jag till filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar